Niezawodny serwis kas fiskalnych, sprzętu komputerowego oraz oprogramowania.

Najczęściej zadawane pytania - 3

W razie kradzieży terminala prosimy o niezwłoczny kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta. Zgłoszenie kradzieży należy złożyć na policji, a kopię protokołu lub zaświadczenia o umorzeniu sprawy zachować jako dowód, aby w razie potrzeby przekazać do Centrum Obsługi Akceptanta.

Tak, terminal musi pozostać włączony, nawet jeśli nie są dokonywane transakcje, ponieważ raz dziennie o ustalonej godzinie wykonuje zamknięcie dnia jak również aktualizację oprogramowania i parametrów.

  • Jeśli wprowadzono błędną kwotę transakcji, wystarczy przed jej zatwierdzeniem (gdy nie zaczął się jeszcze drukować paragon), nacisnąć na terminalu żółty przycisk (strzałka w lewo), skorygować kwotę i powrócić do dalszego przeprowadzania transakcji,
  • Jeśli wprowadzono błędną kwotę, a następnie zatwierdzono transakcję (wydrukowane zostało potwierdzenie z kodem autoryzacji), należy nie potwierdzać podpisu klienta wciskając przy ekrenie „Podpis zgodny” klawisz NIE (transakcja zostanie automatycznie unieważniona),
  • Jeśli Klient już podpisał wydruk i transakcja została zatwierdzona klawiszem „Podpis zgodny”, należy transakcję unieważnić. W celu usunięcia transakcji należy wykonać operację unieważnienia z Menu na terminalu POS. Uwaga: unieważnienie powoduje blokadę środków na rachunku klienta i wprowadzenie kolejnej transakcji może skutkować odrzuceniem transakcji.
  • Jeśli klient już odszedł z placówki, a po weryfikacji z paragonem okazało się, że wprowadzona kwota jest błędna, należy skontaktować się z COA, aby uzyskać instrukcję, jak rozwiązać problem.

Numer POS ID (zwany również TID) to unikalny numer identyfikacyjny przypisany do określonego terminala, znajdujący się na każdym wydruku z terminala (w lewym górnym rogu pod adresem punktu). Podawanie tego numeru podczas każdorazowego kontaktu z COA skraca oraz upraszcza realizację zgłoszenia.

Tak, jest to konieczne i nie ma możliwości wyłączenia tej opcji. Jest to potwierdzenie dla Akceptanta, że wszystkie transakcje z terminala zostały rozliczone i że jest on gotowy do pracy.

Akceptant zobowiązany jest do przechowywania wydruków z urządzeń do akceptacji kart bądź dokumentów potwierdzających poprawność dokonanych transakcji przez okres 24 miesięcy. Dostęp do tych danych mogą mieć wyłącznie uprawnione osoby.

Blok 5

Polska Bezgotówkowa

Uczestnictwo w Programie Polska Bezgotówkowa jest bezpłatne. Przedsiębiorca nie ponosi kosztów do czasu osiągnięcia obrotu na terminalu w wys. 100 tys. zł w skali 12 miesięcy na każde urządzenie. Jeśli obrót przekroczy tę kwotę, przedsiębiorcy będą naliczane opłaty zgodne z umową z agentem rozliczeniowym.

Przedsiębiorca podpisuje umowę z wybranym przez siebie dostawcą terminala płatniczego, biorącym udział w Programie. Instytucje (agenci rozliczeniowi i banki), z którymi można rozpocząć współpracę wymienieni są na stronie https://www.infoplus.com.pl/terminale-platnicze

Każda z instytucji biorących udział w Programie Polska Bezgotówkowa może proponować inne warunki po 12 miesiącach bez opłat.

W celu poznania szczegółów współpracy przedsiębiorca powinien skontaktować się z wybranym przez siebie agentem rozliczeniowym.

Przedsiębiorca może otrzymać 1 terminal płatniczy oraz 1 terminal w telefonie we współpracy z jednym agentem rozliczeniowym. Dla Przedsiębiorców uczestniczących już w Programie istnieje możliwość otrzymania drugiego urządzenia tj. terminala w telefonie. Okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy od momentu instalacji.

W ramach Programu Polska Bezgotówkowa przedsiębiorca nie ponosi kosztów związanych z instalacją terminala płatniczego oraz terminala w telefonie przez 12 miesięcy oraz obsługą płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł na każde z urządzeń.

Do Programu Polska Bezgotówkowa może przystąpić przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadał terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym).

Jest to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard.

Celem Programu jest zniesienie kosztów dla przedsiębiorców w zakresie instalacji terminala płatniczego i terminala w telefonie oraz kosztów ich użytkowania przez pierwsze 12 miesięcy od momentu zainstalowania lub do osiągnięcia obrotu na poziomie 100 tys. zł.